پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181767
موج نارضايتي مردم از نرخ کرايه در سراسر کشور/ تک نرخي شدن بنزين بهانه‌اي براي افزايش چند باره نرخ کرايه‌ها
تاریخ انتشار : 1394/03/21 11:29:14
نمایش : 1241
طي ماه گذشته افزايش ناگهاني قيمت بنزين باعث شد بعد از گذشت سه ماه دوباره شاهد افزايش نرخ کرايه در سراسر کشور باشيم، طوري که نارضايتي مردم همچنان ادامه دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا حدود يک ماه پيش بود که در يک عمل ناگهاني قيمت بنزين از سوي دولت "تک نرخي " اعلام شد. اين تک نرخي شدن باعث افزايش خودسرانه نرخ کرايه تاکسي و اتوبوس ها در سراسر کشور شد، افزايشي که معمولا در يک سال يکبار اتفاق مي افتد. مسئولين مربوطه در اقدامي افزايش کرايه ها را خودسرانه اعلام و افزايش هر گونه نرخ کرايه را تکذيب کردند.

افزايش نرخ کرايه هر سال يکبار صورت مي گيرد که امسال گويا مسئولين دست به کار شدند تا نرخ کرايه را بازهم افزايش دهند.  اتفاقي که در بعضي استانها افتاد و نرخ کرايه ها حداقل 15 درصد افزايش پيدا کرد و در استانهاي ديگر هر چند مسئولين روزهاي اينده را براي افزايش نرخ کرايه پيش بيني کردند اما مشاهده مي شود که خودسرانه اين کار انجام شده است.

 

زمان افزايش کرايه اتوبوس ها

سيد رضا پورسيف رئيس اتحاديه حمل ونقل مسافربري کشور در اين خصوص گفت: تک نرخي شدن بنزين درنرخ کرايه ها تاثير مستقيم داشته است که اين افزايش را در آينده نيز دوباره شاهد خواهيم بود.

وي ادامه داد: با اين افزايش قيمت، به طور کلي در طي سه ماه گذشته 2 بار شاهد افزايش نرخ کرايه ها بوديم.

پورسيف گفت: با توجه به اينکه در اوايل سال شاهد افزايش نرخ کرايه ها بوديم، معقول بود اين افزايش همزمان با تک نرخي شدن بنزين صورت مي گرفت.

 

نارضايتي مردم آبدانان از افزايش خودسرانه کرايه تاکسي

در ايلام نيز افزايش کرايه تاکسي بين شهري ،قصه‌اي نخ‌نما شده که گويا مديران علاقه‌اي به شنيدن و سامان بخشي آن ندارند.

با افزايش قيمت بنزين برخي از رانندگان تاکسي به صورت خودسرانه اقدام به افزايش نرخ کرايه در شهرستان آبدانان کرده‌اند.

تعدادي از رانندگان تاکسي که اوضاع را براي افازيش قيمت کرايه تاکسي مي بينند بيش از حد از مسافران  کرايه دريافت مي کنند که گويا مسئولين مربوطه قصد رسيدگي به اين موضوع را ندارند و همين باعث نارضايتي بسياري از مردم شهرستان شده است.

 

کرايه اتوبوس شهري در سنندج 15 درصد افزايش يافت

"محمدزاهد مرغوبي" مديرعامل سازمان اتوبوس راني شهرداري سنندج هم گفت: هرساله اين سازمان با برگزاري جلساتي با شرکتهاي خصوصي فعال در بخش اتوبوس راني قيمتهاي پيشنهادي نرخ کرايه اتوبوس را تعيين و جهت تصويب تقديم شورا خواهد شد.
وي اظهار داشت:  پس از برگزاري جلسات کارشناسي در شوراي شهر نرخهاي کرايه اتوبوس تصوب خواهد شد و پس از تاييد کميته انطباق در فرمانداري نرخهاي جديد به رانندگان اعلام خواهد شد.

 

احتمال افزايش 15 درصدي کرايه تاکسي در خوي

در خوي نيز بعد از تک نرخي شدن بنزين، مسئولان اعلام کردند که هيچگونه تصميمي در خصوص افزايش کرايه تاکسي‎ها ندارند و در اين مورد بعداً تصميم گيري مي‎شود.

با توجه به وضعيت بنزين، خبرهاي رسيده حاکي از آن است که تصميماتي در خصوص افزايش کرايه تاکسي‎ها اتخاذ گرديده که منوط به تأييد نهايي مسئولان رده بالا مي‎باشد، ولي در هر صورت احتمال آن مي‎رود شاهد افزايش 15 درصدي کرايه تاکسي ها باشيم.

 

افزايش خودسرانه نرخ کرايه در بوشهر

مردم استان بوشهر نيز همانند ساير هموطنان در سراسر کشور طبق روال ماه‌هاي گذشته منتظر شارژ کارت‌هاي سوخت خودروهاي شخصي بودند که در يک اتفاق ناگهاني و غيرمنتظرانه از سوي مقامات دولتي تک‌نرخي شدم بنزين در کشور اعلام شد.

اين اقدام بي تدبيرانه دولت تدبير و اميد باعث شد تا بسياري از رانندگان وسايل حمل‌ونقل عمومي به‌صورت ناخودآگاه اقدام به افزايش نرخ کرايه کنند تا موجي از نارضايتي مردم از اين اقدام دولت در سطح شهر ايجاد شود.

 

افزايش خودجوش کرايه هاي تاکسي در مياندوآب

در مياندوآب هم آزاد شدن نرخ بنزين و حذف سهميه خودروهاي عمومي و شخصي، برخي رانندگان تاکسي و خودروهاي مسافربري روستايي،اقدام به افزايش خودسرانه کرايه ها کردند.

اين کار در حالي صورت مي گيرد که برخي از رانندگان حتي  قبل از افزايش نرخ سوخت، اقدام به اين کار کرده بودند و تعدادي از اهالي مياندوآب نيز نارضايتي خود را از اين اقدام اعلام کرده اند.

البته برخي تاکسيرانان مياندوآبي براي نخستين بار نيست که دست به چنين اقداماتي مي‌زنند و قبلاً نيز سابقه درخشاني در افزايش کرايه دارند.

 

پشت پرده افزايش 15 درصدي نرخ کرايه تاکسي در ايلام

عضو شوراي شهر ايلام نيز، در رابطه با افزايش 15 درصدي کرايه نرخ تاکسي در ايلام اظهار کرد: به تبع هر سال براساس تورم، 15 درصد قيمت نرخ تاکسي ها با افزايش رو به رو بوده است.

وي گفت: اما همانطور که در ابتداي سال تصميمي در رابطه با افزايش قيمت بنزين گرفته نشده بود لذا فرمانداري ايلام با اين بيان که افزايش نرخ کرايه بايد با افزايش نرخ تورم ساليانه باشد موافقت نکرد و همين که بنزين آزاد و گران شد به همين بهانه، نرخ کرايه تاکسي ها از سوي فرمانداري تأييد شد.

اين عضو شوراي شهر افزود: اين مورد در ابتداي سال براساس تورم 15 درصدي در نظر گرفته شده بود، اما چون فرمانداري تأکيد داشت که در طول يک سال نمي توان افزايش قيمت مجدد داشت، لذا مصوبه 15 درصدي افزايش نرخ کرايه که براساس تورم بوده را به افزايش قيمت بنزين مرتبط ساخت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html